×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از بی توجهی وزارت بهداشت در اختصاص واکسن کرونا برای مددجویان و مددکاران اجتماعی گلایه کرد.

سید مالک حسینی در گفت و گو با ایسنا، در مورد واکسیناسیون کارتن خواب ها و افراد بی خانمان مستقر در مددسراها گفت: حدود ۹۰ درصد مراجعه کنندگان به مددسرا‌ها اسناد هویتی ندارند و بدون ارائه مدارک هویتی نیز امکان دریافت واکسن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه نه تنها برای مددجویان دارای کهولت سن بلکه برای مددکاران و عوامل اجرایی سازمان که در معرض ارتباط مستقیم با افراد بی خانمان هستند نیز سهمیه واکسن تعیین نشده است، افزود: این در حالی است که این افراد در صف مقدم ارتباط با افراد کارتن خواب و بی خانمان هایی هستند که سبک زندگیشان اجازه خودمراقبتی و رعایت موازین بهداشتی پیشگیری از کرونا را نمی‌دهد و به همین دلیل جزو پرریسک‌ترین افراد جامعه هستند.
حسینی با تاکید بر اینکه مجموعه مددکاران و عوامل گشت‌های سطح شهر حدود ۴۰۰ نفر می‌شوند اما با وجود پیگیری‌های فراوان هنوز واکسنی برای این ۴۰۰ نفر اختصاص داده نشده است؟ ادامه داد: به طور کلی علاوه بر مددکاران فعال در مددسرا‌ها، مددکاران مراکز ماده ۱۵ و ۱۶، کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز نگهداری افراد کم توان نیز می بایست به دلیل جنس شغلشان واکسن را زودتر دریافت کنند نه اینکه در جدول اولویت بندی هم اسمشان وجود نداشته باشد!
وی با بیان اینکه چندی پیش دو مددسرا در سطح شهر تهران درگیر کرونا شد که با قرنطینه و رعایت دستورالعمل‌های مختلف این مسئله حل شد و از انتشار بیماری جلوگیری شد، گفت: در موج اخیر کرونا در دو گرمخانه حدود ده مددجو و بیش از ۴۰ نفر از عوامل اجرایی سازمان به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه به خیر گذشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.