×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن بازدید از طرح راهبردی GTPP اسلام‌آباد غرب اعلام کرد: پیشرفت این طرح در حوزه‌های مهندسی، کالا و عملیات اجرایی تا شهریور امسال به پنج درصد رسیده و در ماه‌های آینده شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش اقتصادزمانه به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در ادامه بازدیدهای دوره‌ای خود، دیروز (یکشنبه،۱۴ شهریورماه) از طرح ملی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب بازدید کرد و در جریان فرآیند پیشرفت این طرح قرار گرفت.

وی درباره این بازدید گفت: این طرح به‌عنوان افتخاری ملی و برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی با به‌کارگیری دانش فنی ایرانی اجرا می‌شود و قرار است برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی کشور از متانول، محصول ارزشمند پروپیلن تولید شود که توسعه زنجیره آن به‌شدت مورد نیاز صنایع تکمیلی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه این طرح در بخش مهندسی، خرید کالا و اجرا (EPC) حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: براساس برنامه باید در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و برای رسیدن به این هدف باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و به سمت افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در کشور گام برداشت.

محمدی ادامه داد: از ماه آینده ساخت ساختمان‌های صنعتی، مخازن و پایپ‌رک‌ها آغاز می‌شود و با دریافت تدریجی اقلام پروژه، شتاب می‌گیرد.

عملیات اجرایی احداث طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به‌عنوان نخستین طرح تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن ‌پروپیلن با فرمان معاون اول رئیس‌جمهوری ۱۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

طرح GTPP اسلام‌آباد غرب همسو با تکمیل زنجیره ارزش، در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که برای ۳۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در دوران ساخت اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.