×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصادزمانه : آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر به وضعیت قرمز و بسیار ناسالم رسیده است و وزیر کشور می‌گوید ۶۰ درصد آلودگی هوا مربوط به منابع متحرک و ۴۰ درصد دیگر مربوط به منابع ثابت است.

وزیر کشور علت اصلی آلودگی هوا را مربوط به حمل‌و نقل عمومی و خودروها و متورسیکلت‌ها دانست.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مدیریت آلودگی هوا و تاثیرات آن در تهران و دیگر شهرهای کشور گفت: ۶۰ درصد آلودگی هوا طبق بررسی ها مربوط به منابع متحرک و ۴۰ درصد منابع ثابت است. در بحث منابع متحرک حمل و نقل عمومی و خودروها و موتوسیکلت‌ها مطرح است. بر اساس تصمیماتی که گرفته شده است، تعداد قابل توجهی موتورسیکلت برقی را قرار است وارد کنیم و جایگزین موتورسیکلت‌های با سوخت نامناسب کنیم.

وی افزود : هم چنین بحث نوسازی ناوگان عمومی مطرح است و قراردادهایی در این زمینه بسته شده و تعدادی اتوبوس جدید هم برای تحویل از کارخانه‌ها آماده تحویل و شماره گذاری هستند. علاوه بر این شهرداری کار خوبی را برای کاهش مسیر ترددها با اصلاح تقاطع ها شروع کرده است.

وی ادامه داد: در کنار اینها بحث سوخت مطرح است، وزارت نفت در حال کار درباره سوخت‌های یورو ۵ است تا بیشتر آن را در استفاده خودروها در شهرها داشته باشیم. در منابع ثابت هم که درباره پالایشگاهها و کارخانه‌هاست برنامه هایی در دستور کار است که با سوخت‌های بهتر کار کنند. البته مهاجرت نسبتا قابل توجه به تهران و افزایش جمعیت موجب افزایش آلودگی شده و کاهش نزولات آسمانی هم در این روند موثر بوده است.

وزیر کشور درباره تغییر برخی استانداران گفت: بحث تغییرات استانداران بستگی به عملکردها دارد، هر وقت احتیاج باشد این تغییرات انجام می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.