×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : نايب رييس هيات مديره و مديرعامل شركت بهره برداري متروی تهران و حومه در حاشيه بازديد از نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه ها فرصت خوبي براي شناسايي وتعامل با توليد كنندگان داخلي است.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران حومه؛ فرنوش نوبخت افزود: حركت هاي بزرگي در بخش مهندسي و عمليات انجام شده است و با تكيه بر تجربه ۲۲ سال بهره برداري از مترو و توانايي علمي توانسته ايم كارهاي خوبي در كاهش سرفاصله حركت قطارها داشته باشيم.
وي تصريح كرد: ما سعي كرده ايم از تمام ناوگان تا حدي كه امكان داشت براي خدمات رسانی به شهروندان استفاده كنيم و تمام تلاش خود را كرده ايم كه با توجه به كمبودها مشكلاتمان را به مردم انتقال ندهيم و با بهترين شرايط خدمات رساني كنيم اما براي ادامه خدمت نياز به همراهي و كمك هاي کافی براي تعميرات اساسي قطارها داريم.
نوبخت با اشاره به اينكه ۳۱ رام قطار نسل اولي نياز مبرم به تعميرات اساسي دارند افزود: امسال تنها ۲۰ ميليارد تومان از بودجه در قالب اوراق مشاركت براي سال ۱۴۰۰ پرداخت شد كه رقم خيلي كمي است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصريح كرد: طی سه سال گذشته قطعات زيادي از جمله هند ریل پله برقی ، تأمین قطعات سوزن قطارهای درون شهری، ترمزهای قطار، تجهیزات آن پودر ترمیت، صفحات سرسره سوزن، پایه چک ریل نوع اتریشی UIC60، فنر مارپیچی فلزی قطر ۲۲ و طول ۱۲۰ میلیمتر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی)، دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورس های دی وی داگ به همت متخصصان داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.
وي در ادامه با بيان اينكه تعامل خوبي با توليدكنندگان داخلي داريم گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان طبق قرارداد قبلي بخشي از ريل ها را تحويل شرکت بهره برداری متروی تهران داد و اميدواريم ۵۵۰ تن ریل Uic54 كه مخصوص خطوط درون‌شهری را هم تا پایان سال تحویل دهد.
نوبخت خاطرنشان كرد: ما ديگر تنها از ريل ملي استفاده مي كنيم و اميدواريم اين تعامل خوب با ديگر توليدكنندگان داخلي نيز ايجاد شود چرا كه اين همكاري ها دو طرفه است و مي توانيم همديگر را حمايت و پشتيباني كنيم.
نوبخت در پايان گفت : ما در متروي تهران به عنوان اولين بهره‌بردار مترو در ایران تلاش كرده ايم در سالی که توسط مقام معظم رهبری( مدظله العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده، ارتباط خوبي با دانشگاه، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلي داشته باشيم و استفاده از تولیدات داخلی را در اولويت قرار داده ايم تا اعتماد متروهای کلان‌شهرها ديگر را براي استفاده از توليدات داخلي افزايش دهيم و معتقديم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.