×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و با حضور وحید وکیلی قاری بین المللی قرآن کریم در نخستین روز ذیحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی گرامی داشته شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این مراسم که با حضور امام جمعه،‌ قاریان و حافظان قرآن کریم برگزار شد، تکریم و تعظیم شعائر مذهبی و دینی را از تعهدات این سازمان برشمرد و گفت: نهادینه سازی فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مسیر تعظیم و تکریم شعائر دینی در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد.
وی الگوگیری از سیره عملی ائمه اطهار را در زندگی فردی و اجتماعی را ضروری دانست و افزود: بهره مندی از سیره عملی زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان میراث معنوی و رفتاری می تواند در تثبیت و استحکام خانواده ها نقش عمده ای را ایفا کند.
امام جمعه ماکو نیز در این آئین با بیان اهمیت ازدواج در شرع مقدس اسلام بیان داشت: از منظر اسلام و قرآن سه هدف عمده ازدواج که به آن تاکید شده است عبارتند از: رسیدن به آرامش، تکثیر نسل و تربیت فرزند صالح که در این زمینه زندگی هرچند کوتاه حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) الگویی بی بدیل برای مسلمانان است.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی افزود: تاريخ اسلام از ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان يكي از شايسته ترين و مستحكم ترين پيوندها ياد مي كند. الگوي موفقي كه جوانان در هر عصر و دوره اي مي توانند با الهام گرفتن از ساده زيستي آنان ازدواجي آسان را سرلوحه زندگي خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین اصغری امام جماعت شهر بازرگان نیز در این مراسم گفت: درک شرایط زمانی و زمان شناسی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.
وی تصریح کرد: در شرایط محدودیت های کرونا باید با بهره گیری و استفاده از فرصت ها و ابزارهای مختلف نسبت به برگزاری مراسمات فرهنگی با شیوه های جدید اقدام شود و نباید این مراسمات به تعطیلی کشانده شوند
در این مراسم از استاد وحید وکیلی، قاری بین المللی تجلیل بعمل آمده و به قید قرعه به حاضرین در مراسم هدایای نفیسی اهدا شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.