×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: ۲ هزار ۸۴۰ نفر در ۲۸ کارگاه تولیدی و فروشگاه صنایع دستی این منطقه فعالیت می‌کنند.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار عدنان حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی در خصوص ویژه‌برنامه‌های این هفته اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مجازی و آنلاین (برخط) با محوریت آموزش، توسعه و ترویج صنایع دستی با حضور اساتید ملی در این حوزه ازجمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از صنعتگران صنایع دستی چابهار بیان داشت: همچنین برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان صنایع دستی و بازدید از کارگاه‌های تولیدی را پیش رو خواهیم داشت.

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار با اشاره به آغاز فعالیت کارگاه فرهنگ و مهارت صنایع دستی در حاشیه شهر اعلام کرد: گذر فروش محصولات صنایع دستی در منطقه آزاد چابهار نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلاتی که با شیوع کرونا برای هنرمندان صنایع دستی ایجاد شده است گفت: شیوع کرونا باعث شد صنعتگران این حوزه نتوانند به خوبی در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کنند و به دنبال این هستیم با ایجاد یک زمینه مناسب، بتوانیم فروش صنایع دستی منطقه آزاد چابهار را به صورت مجازی رونق دهیم.

صنایع دستی سواحل مکُران بیشتر از صدف‌کاری، سوزن دوزی بلوچی، البسه زنان بلوچ، حصیربافی، سفال کلپورگان، سفال هلنچکان قصرقند و زیور آلات محلی است.

۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی است که در سال ۱۴۰۰ با ۲۰ خرداد ماه برابر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.