×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه برخورد با شبکه‌های زمین‌خواری در دستور کار مدیران این منطقه است، گفت: تصرفات غیرقانونی زمین‌های ملی در چابهار صرفا یک جُرم عادی نیست بلکه یک بحران اجتماعی و امنیتی به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کُردی در نشستی با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به همکاری و تعامل سازنده‌ای که بین این مجموعه و سازمان منطقه آزاد چابهار طی سال‌های اخیر ایجاد شده است اظهار داشت: هرچقدر که این تعاملات و همکاری‌ها بیشتر باشد مسلما در بهبود شرایط مربوط به زمین‌خواری‌های کلان، موفق‌تر خواهیم بود.
وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه قضایی در بحث مقابله با زمین‌خواری‌های کلان بیان داشت: موضوع پروانه‌های ساختمانی دهیاری‌ها و شهرداری چابهار باید تعیین تکلیف شود تا در این زمینه شاهد یکپارچگی بیشتری باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به طرح‌های تفکیکی یا پهنه‌هایی که در معرض تصرف است گفت: در این زمینه هم باید کنترل و نظارت بیشتری وجود داشته باشد.
وی گفت: در بحث ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی هم اقدامات موثری در دستور کار است.
کُردی ادامه داد: شناسایی شبکه‌های زمین‌خواری مورد تاکید ما بوده و انتظار داریم در این زمینه هم یک تعامل مطلوبی بین بنیاد مسکن و منطقه آزاد چابهار ایجاد شود و تداوم داشته باشد.
وی افزود: هزینه جُرم باید بالا برود و تا مادامی جُرم برای افراد مجرم هزینه نداشته باشد شاهد زمین‌خواری و انواع تخلفات دیگر خواهیم بود.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: هزینه تصرفات غیرقانونی باید برای افراد متخلف بالا برود چراکه وقتی طرف می‌بیند فقط دیوار یا حصار زمینی را که تصرف کرده تخریب می‌کنند با خود می‌گوید چند روز دیگر دوباره حصار را می‌سازم چون می‌بیند هزینه‌ زیادی برایش ایجاد نشده است.
وی تاکید کرد: در خصوص تصرفات غیرقانونی باید شاهد یک برخورد قاطع و قانونی باشیم چراکه این موضوع در چابهار صرفا یک جُرم عادی نیست بلکه یک بحران اجتماعی و امنیتی به شمار می‌رود و دستگاه قضایی باید یک برخورد متفاوتی نسبت به این موضوع داشته باشد.
در این نشست، مدیران منطقه آزاد چابهار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارش‌هایی در خصوص طرح ساماندهی زمین‌های ملی ارائه کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.