×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس با هدف تامین آب پایدار صنایع است و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه برداشت صنایع از حوضه زاینده رود به حداقل برسد و معادل این آب به بخش کشاورزی تخصیص یابد.

به گزارش اقتصاد زمانه ، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: اجرای این پروژه می تواند به منابع آبی پایدار صنایع بیانجامد و تاثیر غیر مستقیم بر بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: امیدواریم با بهره برداری از این پروژه برداشت صنایع از حوضه زاینده رود به حداقل برسد و معادل این آب به بخش کشاورزی تخصیص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان صرفا با اهداف صنعتی و معدنی دنبال می شود و با تامین آب پایدار صنایع از این طرح می توان به بخشی از نیاز کشاورزی پاسخ داد.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری آبی به بخش کشاورزی تخصیص پیدا نکرده است و امیدواریم با بارشهای مطلوب پس از عید آب کشاورزی تامین شود.

گفتنی است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.