×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024

اقتصاد زمانه : رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: کماکان تلاش خواهیم کرد ضمن تبیین ارزش هنجاری و اعتباری قرض‌الحسنه برای افکار عمومی، بانکداری قرض‌الحسنه را در کشور تثبیت کنیم.

«دکتر روح الله قاسمیان» اظهار داشت: از زمان سر کار آمدن دولت انقلابی و مردمی سیزدهم و در یک سال اخیر، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گام‌های بلندی را در راستای توسعه ارزش قرض‌الحسنه برداشته است.

وی افزود: هم‌اکنون ما شاهد شکل‌گیری یک شبکه پویای اعتباری، معاملاتی و بانکی بر مبنای مبادلات قرض‌الحسنه هستیم. شکل‌دهی این شبکه علی‌رغم همه تلاش‌ها و سختی‌هایی که داشته، الگویی برای مشتریان و مدیران بانکی کشور است.

قاسمیان یادآور شد: اعطای وام، ارائه خدمات مستمر اعتباری، مشتری‌مداری، صدور ضمانت‌نامه‌های لازم و… جملگی در شبکه وسیع اعتباری ایجاد شده توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جایگاه ویژه خود را دارند.

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: مأموریت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول یک سال اخیر معطوف به یک مسیر و هدف کلان‌تر یعنی نهادینه نمودن فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه و تبلور آن در معاملات بانکی و اعتباری است.

وی ادامه داد: در اینجا هم نگاه ارزش‌‌مدارانه و هنجاری نسبت به موضوع قرض‌الحسنه و هم نگاه عملیاتی و اعتباری مطرح است. نمی‌توان مفهوم قرض‌الحسنه را بدون در نظر گرفتن و ترسیم مصادیق عینی «مبادلات قرض‌الحسنه» برای افراد جامعه ترسیم کرد.

قاسمیان افزود: در مقابل، اگر مبادلات مبتنی بر رویکرد قرض‌الحسنه، دارای پشتوانه‌ای مفهومی و هنجاری نباشد، به درستی از سوی افکار عمومی مورد درک قرار نخواهد گرفت. پس در اینجا ما هر دو نگاه ارزش‌مدارانه و عملیاتی-اعتباری را نسبت به قرض‌الحسنه و مصادیق آن داشته و خواهیم داشت.

وی گفت: مدیرعامل و اعضای محترم هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول یک سال اخیر تلاش وافری در راستای احیای سنت حسنه قرض‌الحسنه در بطن جامعه از طریق انعکاس آن در مبادلات بانکی و اعتباری کرده‌اند.

به گفته قاسمیان، تعدد و تکثر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول مدت زمان محدود اخیر به وضوح نشان می‌دهد که این رویکرد جمعی مثمر ثمر واقع شده است.

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان خاطرنشان ساخت: بدون شک این هم‌افزایی و تلاش جمعی برای رسیدن به هدفگذاری های بعدی در حوزه بانکداری قرض‌الحسنه ادامه پیدا خواهد کرد. بر این باور هستیم که تثبیت فرهنگ قرض‌الحسنه و مشتقات آن از جمله بانکداری قرض‌الحسنه محصول و خروجی نهایی این عملکرد خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.