×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : در مراسمی با هدف مانع زدایی از زندگی جوانان و همچنین توسعه آموزشی درمنطقه محروم شهرستان خواف، ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان و ۵۱۰ تبلت به دانش آموزان اهدا شد.

به گزارش اقتصادزمانه، امام جمعه شهرستان خواف حجت الاسلام و المسلمین برزگرنژاد در آیین آغازین این مراسم گفت: ماهیت این مراسم مدد رسانی به همنوعان است و از آنجاییکه که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها معرفی کردند ، امروز با مساعدت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و هم افزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهد اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه و ۵۱۰ عدد تبلت به انسان های هستیم که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری قصد تشکیل زندگی آسان را داشته وما نیز در صدد نهادینه کردن این فرهنگ والا را در شهرستان هستیم.

وی ادامه داد : در سال جاری این سومین رزمایش همدلی است که امروز هم به برکت خون شهدا است که توانسته ایم این امنیت پایدار رو در جامعه داشته باشیم و این مراسم را با نام لبیک یا خامنه ای آغاز تا ادامه دهنده آرمان های شهدای والامقام باشیم.

امام جمعه شهرستان خواف در ادامه به این نکته هم اشاره کرد که چه ثواب عظیمی در این کار بزرگ نهفته هست و اعلام داشت با توجه به گزارشی که در اختیار دارند بعد از این اقدام مومنانه و انسان دوستانه به فضل الهی ، دیگر هیچ نوعروسی در شهرستان در صف جهیزیه نخواهیم داشت و نیز هیچ محصلی نخواهد بود که نیازمند تبلت باشد.

وی این را از برکات خداوند دانست و افزود : مردمی که همدلی ، وحدت ، برادری و برابری را نه به زبان بلکه در حیطه عمل ثابت کردند.

در این مراسم امرایی (مدیرعامل فولاد سنگان) نیز ضمن خیرمقدم به میهمانان با تبریک فرارسیدن ۳ خرداد و آزاد سازی خرمشهرگفت:

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه و با هدف توسعه متوازن و پایدار در منطقه احداث شده و این شرکت بر تولید اقتصادی در کشور با هدف اشتغال زایی و کاهش بیکاری، در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی همواره خود را متعهد به جامعه می داند.

مدیرعامل فولاد سنگان از نظام مند بودن اقدمات فولاد سنگان در توانمندسازی منطقه گفت و ابراز داشت : این شرکت تابحال اقدامات موثر و هدفمندی را در منطقه انجام داده که ویژگی این اقدامات، هدفمند و منضبط بودن آن است و این نقطه عطف و مثبت این شرکت در عمل به مسئولیت های اجتماعی است. فولاد سنگان شرکتی است که با رعایت مسئولیت های اجتماعی و الزامات توسعه پایدار، در تلاش برای تولید و رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شهرستان است .

وی با ارزشمند خواندن خدمت به مردم گفت : ما در این شرکت بخوبی دریافته ایم که اقدامی ارزشمند و ارزش افزاست که ( از مردم و برای مردم باشد) و فولاد سنگان با تدوین نظام جامع مسئولیت های اجتماعی در شهرستان مبتنی بر طرح توسعه وآبادانی، مدلی از توسعه پایدار و متوازن را ارایه داده که به زعم بنده هدفش خلق ارزش های مشترک در جامعه و ایجاد باور درونی در مردم و جامعه صنعتی در این شهرستان از نتایج آن خواهد بود و انشالله ما ثمره اش را در پشتیبانی از تولید و رفع موانع در این منطقه مشاهده خواهیم نمود.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی است گفت:

ازدواج آسان یکی از سنت هایی است که از زمان پیامبر (ص) بر جای مانده و ما در این مسیر و در مسیر تسهیل این مهم، برای زوج های جوان و به نیت ۱۱۰ شهید شهرستان خواف، ۱۱۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد شهرستان و راهنمایی های مشفقانه امام جمعه محترم شهرستان و با هدف توسعه کیفی آموزش و برابری در تحصیل حدود ۵۱۰ عدد تبلت را به دانش آموزان نیازمند در اقصی نقاط این شهرستان اهدا نمودیم.

در ادامه مراسم ، آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت :

شاخصه های یک فرد انقلابی این است که باید اندیشه و دلش در خدمت مردم باشد و جهادگری مفهومش لبیک به ندای ولی فقیه در پاسداری از این انقلاب است .

آسوده در ادامه ضمن تشکر از اقدام خداپسندانه شرکت فولاد سنگان در منطقه گفت :

این در واقع مسئولیت دینی، اعتقادی و مذهبی است و ورای یک مسئولیت اجتماعی است لذا در خصوص این خیر و برکت ، مقام معظم رهبری در حوزه انفاق می فرمایند: مضمون به نقل که در کشورهای دیگر هم این کار را انجام میدهند ولی در ایران این همبستگی و روحیه انفاق متفاوت است. از این رو، اقدامات فولاد سنگان صرفا به این کار خلاصه نمی شود و موجب جریان سازی انقاق و ایثار و ایجاد یک فرهنگ نیکوکاری در بین مردم و تشکل های اقتصادی و صنعتی گردیده است .

مدیرکل محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان گفت: این انفاق ها به صورت ساری و جاری باقی خواهد ماند و نقطه عطفش هم همین جاست و بیان کردند که شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان پیشتاز انفاق و نیکوکاری در حوزه معادن شهرستان خواف است .

به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان ، همزمان با سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، مراسمی با حضور ائمه جمعه تشیع و تسنن، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، فرماندار، امرایی مدیرعامل فولاد سنگان و جمعی از مسئولین شهرستان خواف در مسجد امام جعفر صادق با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.