×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : فولادمردان خراسان، تهدید قطعی برق را در تابستان امسال به فرصتی برای انجام تعمیرات اساسی بدل کردند، به طوری برخی مرمت های صورت گرفته در تجهیزات و سازه های این مجتمع صنعتی پس از دو دهه از راه اندازی برای نخستین بار اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصاد زمانه ، انجام تعمیرات اساسی بر روی سقف سازه کامپوزیت پلانچرکوره قوس الکتریکی در واحد فولادسازی شماره١، از جمله اقداماتی است که افزایش ۱۰۰ درصدی عمرِ این تجهیز را در پی خواهد داشت.
معاون بهره برداری فولاد خراسان با اعلام این خبر گفت: تشعشع وگرمای زیاد مواد مذاب در زیر کوره و کانال سرباره با حرارت بالای ۶۰۰ درجه سانتیگراد و نداشتن یک سپر حرارتی مناسب برای محافظت از سازه بتنی و ساختار فلزی سطح پلانجر موجب قوس برداشتن بال و جان سازه فلزی، گسیختگی درز ها و وصله ها می شود و از طرفی تبخیر آب موجود در بتن باعث گسیختگی و تخریب زودهنگام سطوح بتنی خواهد شد.
فرشید فضیلتی افزود: اجراي اصلاحات اساسی در سازه های کارگاه در فرصت ایجادشده، باعث کاهش توقفات اضطراري در آینده، بهبود عملکرد و عمر تجهیزات و نیز حفظ ایمنی و سلامت همکاران می شود.
سرپرست تعمیرات ساختمان و ماشین آلات شرکت نیز گفت: وزن سازه فلزی ساخته و نصب شده حدود ۲۸ تن و شامل انواع مقاطع فلزی ،تیرآهن، ورق، ناودانی، نبشی، زنجیر و دیگر اتصالات فلزی است که به این مقدار حدود ۷ تن قطعات پیش ساخته از جِرم نسوز بعنوان سپرحرارتی سقف پلانچر اضافه شده و حدود ۳۰ متر مکعب بتن مسلح با تناژ نزدیک به ۷۵ تن اجرا شد و به این ترتیب سازه اجرا شده در کوره E.A.F واحد فولادسازی شماره ۱ با وزنی حدود ۱۱۰ تن بارگذاری خواهد شد.
عباس محروقی با اشاره به این که اصلاح کامل سطح پلانچر کوره شماره١، برای نخستین بار از ابتدای راه اندازی واحد فولادسازی انجام می‌شود، گفت: یکی از این اقدامات اصلاح سازه ای، مقاوم سازی به روش ( ژاکت بتنی ، کاشت میلگرد و تزریق چسب مخصوص)در یکی از ستون های فلزی اصلی و باربر سازه است؛ این ستون در طول زمان دچارخرابی و انهدام سازه ای شده بود و اجرای مجدد آن در ابتدای تعمیرات اساسی امکان پذیر نبود، لذا به عنوان پیش نیاز اصلاح سازه پلانچر، اولین قدم مقاوم سازی سازه مذکور بود که با موفقیت انجام شد.
واحد روابط عمومی از تمامی همکارانی که در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا، با تمام ظرفیت دراجرای این پروژه همکاری دارند قدردانی می نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.