×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : در دیدار وزیر امور خارجه با مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بر آمادگی کامل وزارت خارجه برای جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد کشور تاکید شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، به از فرینا، سعید محمد در دیدار با حسین امیرعبداللهیان به آخرین تحولات و پیشرفت های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور و ظرفیت‌های فراوان موجود اشاره کرد و زمینه‌های گسترده همکاری و سرمایه گذاری در این مناطق را برشمرد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با تشکر از تلاش‌های وزارت امور خارجه خواستار مساعدت بیش از پیش این وزارتخانه برای ایجاد و گسترش همکاری با دیگر کشورها جهت حضور فعال و سرمایه گذاری در این مناطق شد.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم را بسط و گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه دانست و گفت: با توجه به برنامه ارایه شده به مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشورها در صدد تقویت بخش‌های اقتصادی وزارت خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برآمده‌ایم.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به علاقه‌مندی برخی کشورها برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور از جمله ظرفیت‌های فراوان در میان ایرانیان عزیز خارج از کشور، بر آمادگی کامل وزارت امور خارجه در تقویت همکاری‌ها و جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد کشور تاکید کرد.

در این جلسه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه نیز حضور داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.